Publicaciones Google Scholar de
1980 a
2024
Título |
Fuente |
Fecha |
Perspectives about home-language maintenance in multilingual families with and without language and communication disorders: A scoping review |
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología 44 (3), 100496 , 2024 |
2024 |
Anticipatory coarticulation of the Spanish alveolar fricative/s/in adults with apraxia versus dysarthria |
Ediciones Complutense , 2024 |
2024 |
Juicios metacognitivos en los procesos de aprendizaje en la educación superior: una revisión sistemática 2018-2023 |
Revista Latinoamericana de Psicología 56, 147-155 , 2024 |
2024 |
Delving into the Complexity of Analogical Reasoning: A Detailed Exploration with the Generalized Multicomponent Latent Trait Model for Diagnosis |
Journal of Intelligence 12 (7), 67 , 2024 |
2024 |
El desarrollo de la comunicación oral y su evaluación en la educación secundaria |
Madrid: Consejo Escolar de la Comunidad de Madrid, 2024 , 2024 |
2024 |
El desarrollo de la identidad étnica a través del mantenimiento de la lengua de herencia |
Rev. logop. foniatr. audiol.(Ed. impr.), [100485]-[100485] , 2024 |
2024 |
Estrategias metacognitivas en relación con la metacomprensión lectoescritora y la motivación del estudiante universitario |
Revista Colombiana de Educación, 261-281 , 2024 |
2024 |
Estrategias docentes del profesorado universitario en contextos multilingües para mejorar la competencia oral de los futuros profesionales |
Libro de resúmenes de trabajos a IRED’23. III Conferencia internacional de … , 2024 |
2024 |
Multidimensional Ethics Scale-30 Revisited: Spanish Adaptation and Development of a Short One-Dimensional Version |
Preprints , 2024 |
2024 |
Influence of Body Image, Risk of Eating Disorder, Psychological Characteristics, and Mood-Anxious Symptoms on Overweight and Obesity in Chilean Youth |
Behavioral Sciences 14 (3), 154 , 2024 |
2024 |
The State of Open Science Practices in Psychometric Studies of Suicide: A Systematic Review |
Assessment, 1-13 , 2024 |
2024 |
Estrategias metacognitivas en relación con la metacomprensión lectoescritora y la motivación del estudiante universitario |
Revista Colombiana de Educación, 261-281 , 2024 |
2024 |
The relationship between direct or indirect therapy and language profiles in children with developmental language disorder (DLD) across European countries |
European Journal of Special Needs Education, 1-16 , 2024 |
2024 |
El poder transformador de las TIC en el desarrollo de la competencia metacognitiva en Educación Superior |
RiiTE Revista interuniversitaria de investigación en Tecnología Educativa, 8-26 , 2024 |
2024 |
Escala Multidimensional de Ética (MES-30): Versión Española y Estructura Factorial |
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica 3 (73), 133-150 , 2024 |
2024 |
Psychometric properties of the Metacognitive Awareness Inventory (MAI): standardization to an international spanish with 12 countries |
Metacognition and Learning , 2024 |
2024 |
Differential spectral characteristics of the Spanish fricative/s/in the articulation of individuals with dysarthria and apraxia of speech |
Journal of Communication Disorders 109, 106428 , 2024 |
2024 |
Descriptive discourse in fluent aphasia: The predictive role of attention, phonology, lexical retrieval and semantics |
Journal of Communication Disorders 104, 106335 , 2023 |
2023 |
Music and facial emotion recognition and its relationship with alexithymia |
Psychology of Music 51 (1), 259-273 , 2023 |
2023 |
Range Restriction Affects Factor Analysis: Normality, Estimation, Fit, Loadings, and Reliability |
Educational and Psychological Measurement 83 (2), 262-193 , 2023 |
2023 |
The Role of Emotional Intelligence, Meta-Comprehension Knowledge and Oral Communication on Reading Self-Concept and Reading Comprehension |
Education Sciences 13 (12) , 2023 |
2023 |
Normative data and standardization of an international protocol for the evaluation of metacognition in Spanish‑speaking university students: A cross‑cultural analysis |
Metacognition and Learning 18 , 2023 |
2023 |
Emotional Intelligence and its relationship with oral communication strategies and reading meta-comprehension: A PLS-SEM approach to assess predictive ability in educational … |
Emotional Intelligence and its relationship with oral communication … , 2023 |
2023 |
Comorbidity patterns and mortality among hospitalized patients with psychiatric disorders and COVID-19 |
Brazilian Journal of Psychiatry 45, 327-333 , 2023 |
2023 |
Prueba EmocioCine: Evaluación de la Inteligencia Emocional en población infanto-juvenil a partir de escenas cinematográficas |
Escritos de psicología 16 (1), 77-89 , 2023 |
2023 |
Un asistente pedagógico digital para la reflexión, toma de decisiones y evaluación de la práctica docente |
|
2023 |
El uso del software SmartPLS como alternativa a otros programas de análisis de ecuaciones estructurales |
Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en … , 2023 |
2023 |
Validación en población universitaria de un instrumento para evaluar la competencia en comunicación oral (TCOA). |
Dykinson. , 2023 |
2023 |
Temporal acoustic properties of the sibilant fricative/s/for the differential diagnosis of dysarthria and apraxia of speech in Spanish speakers |
Clinical Linguistics & Phonetics, 1-19 , 2023 |
2023 |
Long-term care utilization within older adults with schizophrenia: Associated factors in a multicenter study |
European Psychiatry 66 (S1), S935-S936 , 2023 |
2023 |
Antipsychotic use and 28-day mortality in patients hospitalized with COVID-19: A multicenter observational retrospective study |
European Neuropsychopharmacology 75, 93-104 , 2023 |
2023 |
Validación en población universitaria de un instrumento para evaluar la competencia en comunicación oral (TCOA) |
Capítol del llibre: Molero Jurado, María del Mar & Simón Márquez, María del … , 2023 |
2023 |
Temporal acoustic properties of the sibilant fricative/s/for the differential diagnosis of dysarthria and apraxia of speech in Spanish speakers |
Taylor & Francis , 2023 |
2023 |
El desarrollo de la identidad étnica a través del mantenimiento de la lengua de herencia |
Revista de logopedia, foniatría y audiología 43 (1) , 2023 |
2023 |
Mortality in older adults with severe mental illness: the role of metabolic syndrome and its components |
European Psychiatry 66 (S1), S234-S235 , 2023 |
2023 |
Validación en población universitaria de un instrumento para evaluar la competencia en comunicación oral (TCOA) |
Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en … , 2023 |
2023 |
A digital tool designed to support secondary education teachers’ professional development and to develop students’ oral language competence |
Computer Assisted Language Learning, 1-27 , 2023 |
2023 |
An application of cognitive diagnostic models in the evaluation of reading comprehension in Chilean university students |
Suma Psicológica 30 (1), 40-47 , 2023 |
2023 |
Análisis de la aplicación de estrategias metacognitivas en comprensión lectora y escritora |
Caminando hacia la innovación en educación: de la teoría a la práctica, 603-620 , 2023 |
2023 |
Medications modulating the acid sphingomyelinase/ceramide system and 28-day mortality among patients with SARS-CoV-2: an observational study |
Pharmaceuticals 16 (8), 1107 , 2023 |
2023 |
Eficacia de la escucha musical en el rendimiento matemático |
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical 20 … , 2023 |
2023 |
Combination of Cluster Analysis with Dimensionality Reduction Techniques for Pattern Recognition Studies in Healthcare Data: Comparing PCA, t-SNE and UMAP |
PsyArXiv , 2023 |
2023 |
Antidepressant Use and Its Association with 28-Day Mortality in Inpatients with SARS-CoV-2: Support for the FIASMA Model against COVID-19 |
European Psychiatry 66 (S1), S118-S119 , 2023 |
2023 |
El uso del software SmartPLS como alternativa a otros programas de análisis de ecuaciones estructurales. |
Dykinson , 2023 |
2023 |
Protocol of a systematic review: Frequency of Open Science Practices in Psychometric Suicide Research. |
OSF , 2023 |
2023 |
Risk of death in individuals hospitalized for COVID-19 with and without psychiatric disorders: an observational multicenter study in France |
Biological Psychiatry Global Open Science 3 (1), 56-67 , 2023 |
2023 |
Columbia suicide severity rating scale: evidence of construct validity in Argentinians |
Behavioral Sciences 13 (3), 198 , 2023 |
2023 |
The Role of Emotional Intelligence, Meta-Comprehension Knowledge and Oral Communication on Reading Self-Concept and Reading Comprehension |
Education Sciences 13 (12), 1249 , 2023 |
2023 |
The Problem of the Analysis of the Evaluation of Student Satisfaction in the University Environment: A Simulation Study/El Problema del Analisis de la Evaluacion de la … |
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación-e Avaliação Psicológica … , 2022 |
2022 |
Metacognición y Música: Una Revisión del Ámbito de Aplicación |
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación – e Avaliação Psicológica … , 2022 |
2022 |
Retirement age does not modify the association of prior working conditions with self-rated health and mortality in retirees: results from a prospective study of retired French … |
International Archives of Occupational and Environmental Health 95 (10 … , 2022 |
2022 |
Mujeres en acción: formación para la sensibilización en perspectiva de género en la Facultad de Trabajo Social |
Educación con perspectiva de género, 236-241 , 2022 |
2022 |
Association between FIASMA psychotropic medications and reduced risk of intubation or death in individuals with psychiatric disorders hospitalized for severe COVID-19: an … |
Translational psychiatry 12 (1), 90 , 2022 |
2022 |
Advances in Psychological Measurement/Avances en Medicion en Psicologia. |
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación-e Avaliação Psicológica, 1-3 , 2022 |
2022 |
Association between benzodiazepine receptor agonist use and mortality in patients hospitalised for COVID-19: a multicentre observational study |
Epidemiology and psychiatric sciences 31, e18 , 2022 |
2022 |
Estudio de Seguimiento de las Recomendaciones sobre Análisis Factorial Exploratorio en RIDEP |
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica 5 (66), 127-140 , 2022 |
2022 |
Long-term care utilization within older adults with schizophrenia: associated factors in a multicenter study |
Psychiatry Research 308, 114339 , 2022 |
2022 |
Analysis of the structural validity of the reduced version of metacognitive awareness of reading strategies inventory |
Frontiers in psychology 13, 894327 , 2022 |
2022 |
Antidepressant use and its association with 28-day mortality in inpatients with SARS-CoV-2: support for the FIASMA model against COVID-19 |
Journal of Clinical Medicine 11 (19), 5882 , 2022 |
2022 |
Usando Mentimeter en Educación Superior: herramienta digital en línea para incentivar y potenciar la adquisición de conocimiento de manera lúdica |
Etic@net 22 (1), 131-154 , 2022 |
2022 |
Self-Assessment and Decision-Making for the Improvement of Oral Competence in Secondary Education |
REVISTA IBEROAMERICANA DE DIAGNOSTICO Y EVALUACION-E AVALIACAO PSICOLOGICA 1 … , 2022 |
2022 |
Mujeres en acción: construcción de líneas estratégicas para la inclusión de la perspectiva de género en el ámbito docente, investigador y de gestión en la facultad de Trabajo … |
|
2022 |
Music and facial emotion recognition and its relationship with alexithymia |
Psychology of Music, 1-15 , 2022 |
2022 |
Proceso Formativo con la Herramienta Digital EVALOE-SSD: Valoración de Docentes de Educación Secundaria y Progreso en Lengua Oral en su Alumnado |
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación,–e Avaliação Psicológica , 2022 |
2022 |
Autoevaluación y toma de decisiones para mejorar la competencia oral en Educación Secundaria |
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación-e Avaliação Psicológica 1 … , 2022 |
2022 |
Structural Validity of a Reduced Version of the Mannheim Dream Questionnaire |
REVISTA IBEROAMERICANA DE DIAGNOSTICO Y EVALUACION-E AVALIACAO PSICOLOGICA 5 … , 2022 |
2022 |
Invarianza métrica en la medición de estrategias metacognitivas en adolescentes: Análisis del MARSI-R |
Investigación de variables psicológicas y educativas en el ámbito escolar … , 2022 |
2022 |
Structural and predictive validity of the Spanish short version of Utrecht Work Engagement Scale in educational institutions workers |
The Spanish Journal of Psychology 25, e10 , 2022 |
2022 |
Proceso Formativo con la Herramienta Digital EVALOE-SSD: Valoración de Docentes de Educación Secundaria y Progreso en Lengua Oral en su Alumnado |
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica 5 (66), 187-206 , 2022 |
2022 |
Psychometric Properties of the Eating Disorder Inventory-3 (EDI-3) in Chilean Youth |
Frontiers in Psychology , 2022 |
2022 |
Validez Estructural de una Versión Reducida del Cuestionario del Sueño de Mannheim |
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica 5 (66), 53-64 , 2022 |
2022 |
Feasibility of Automated Machine Learning Procedures for the Study of Criterion Validity Evidence: The Case of VIA-IS/Viabilidad de los Procedimientos de Aprendizaje Automatico … |
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación-e Avaliação Psicológica … , 2022 |
2022 |
Metabolic syndrome and risk of death in older adults with major psychiatric disorders: Results from a 5‐year prospective multicenter study |
International Journal of Geriatric Psychiatry , 2022 |
2022 |
Descriptive Discourse in Fluent Aphasia: The Predictive Role of Attention, Phonology, Lexical Retrieval and Semantics |
David and Nieva, Silvia and Carlos, González Alted, Descriptive Discourse in … , 2022 |
2022 |
Uso de una Herramienta Digital de Desarrollo Profesional para la Mejora de la Competencia Oral en Educación Secundaria: Experiencia en Formación Inicial Docente en Chile |
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica 5 (66), 207-218 , 2022 |
2022 |
Impacto del Ajedrez Educativo en el Aprendizaje: Estrategias Metacognitivas Aplicadas |
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación – e Avaliação Psicológica … , 2022 |
2022 |
Spontaneous verbal repetition in toddler-adult conversations: a longitudinal study with Spanish-speaking two-year-olds |
Journal of Child Language 49 (2), 266-301 , 2022 |
2022 |
Satisfacción con la Calidad Docente en el Ámbito Universitario: Potenciales Sesgos y Propuestas de Análisis para su Evaluación |
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación – e Avaliação Psicológica … , 2022 |
2022 |
Academic performance in relation to emotional intelligence: Emotional perception and musical sensitivity |
Conference: 15th International Technology, Education and Development Conference , 2022 |
2022 |
Viabilidad de los Procedimientos de Aprendizaje Automático Automatizado para el Estudio de las Evidencias de la Validez de Criterio: El Caso del VIA-IS |
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica 5 (66), 117-126 , 2022 |
2022 |
Autoevaluación y Toma de Decisiones para Mejorar la Competencia Oral en Educación Secundaria |
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación-e Avaliação Psicológica … , 2022 |
2022 |
El uso de herramientas y recursos digitales (“SATÉLITES EDUCATIVOS DIGITALES”) como ayuda en la planificación, motivación y autorregulación del aprendizaje en Educación Superior |
EDMETIC 11 (1), 1-19 , 2022 |
2022 |
Assessment of Missing Data in Latent Growth Models |
REVISTA IBEROAMERICANA DE DIAGNOSTICO Y EVALUACION-E AVALIACAO PSICOLOGICA 5 … , 2022 |
2022 |
Contribución de los Modelos Factoriales Confirmatorios a la Evaluación de Estructura Interna desde la Perspectiva de la Validez |
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica 5 (66), 5-22 , 2022 |
2022 |
Coordinación interuniversitaria para la realización virtual de prácticas sanitarias a través de videoconferencias |
Avances y desafíos para la transformación educativa , 2022 |
2022 |
Incidence of leader–member exchange quality, communication satisfaction, and employee work engagement on self-evaluated work performance |
International Journal of Environmental Research and Public Health 19 (14), 8761 , 2022 |
2022 |
Analysis of the structural validity of the reduced version of metacognitive awareness of reading strategies inventory |
Frontiers Media , 2022 |
2022 |
Teaching Quality Satisfaction at University: Potential Biases and Proposal Analysis for its Evaluation/Satisfaccion con la Calidad Docente en el Ambito Universitario … |
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación-e Avaliação Psicológica … , 2022 |
2022 |
Analysis of the Structural Validity of the Reduced Version of Metacognitive Awareness of Reading Strategies Inventory |
Frontiers in Psychology 13, 894327 , 2022 |
2022 |
El Problema del Análisis de la Evaluación de la Satisfacción Estudiantil en el Ámbito Universitario: Un estudio de simulación |
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica 5 (66), 81-90 , 2022 |
2022 |
Training Process with the EVALOE-SSD Digital Tool: Valuation of Secondary Education Teachers and Progress in Oral Language in their Students/Proceso Formativo con la … |
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación-e Avaliação Psicológica … , 2022 |
2022 |
Structural and Predictive Validity of the Spanish Short Version of Utrecht Work Engagement Scale in Educational Institutions Workers |
The Spanish Journal of Psychology, 1-15 , 2022 |
2022 |
A Follow-up Study of the Recommendations on Exploratory Factor Analysis in RIDEP/Estudio de Seguimiento de las Recomendaciones sobre Analisis Factorial Exploratorio en RIDEP. |
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación-e Avaliação Psicológica … , 2022 |
2022 |
Evaluación de Valores Perdidos en Modelos de Crecimiento Latente |
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica 5 (66), 65-80 , 2022 |
2022 |
Psychometric Properties of the multidimensional body–self relations questionnaire—appearance scales (MBSRQ-AS) in Chilean youth |
International Journal of Environmental Research and Public Health 20 (1), 628 , 2022 |
2022 |
Training Process with the EVALOE-SSD Digital Tool: Valuation of Secondary Education Teachers and Progress in Oral Language in their Students |
REVISTA IBEROAMERICANA DE DIAGNOSTICO Y EVALUACION-E AVALIACAO PSICOLOGICA 5 … , 2022 |
2022 |
El uso de Mentimeter para promover la participación del alumnado en el aula y en el Campus Virtual |
Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM», 471-482 , 2022 |
2022 |
On the nature of group factors in bifactor structures |
Proceedings from the 9th European Congress of Methodology, 154-159 , 2022 |
2022 |
Detección temprana de las dificultades en el aprendizaje de la lectura de niños chilenos de cuatro años |
EDUCA UMCH 19, 36-57 , 2022 |
2022 |
Factorial structure of Individual Work Performance Questionnaire (Version 1.0) revisited: Evaluation of acquiescence bias |
Plos one 17 (7), e0271830 , 2022 |
2022 |
Self-Assessment and Decision-Making for the Improvement of Oral Competence in Secondary Education/Autoevaluacion y Toma de Decisiones para Mejorar la Competencia Oral en … |
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación-e Avaliação Psicológica … , 2022 |
2022 |
Students and Teachers Using Mentimeter: Technological Innovation to Face the Challenges of the COVID-19 Pandemic and Post-Pandemic in Higher Education |
Education Sciencies 11 (667), 1-18 , 2021 |
2021 |
Coordinación interuniversitaria para la realización virtual de prácticas sanitarias a través de videoconferencias |
|
2021 |
Relación entre consumo de alcohol, uso de Internet y teléfono móvil, sintomatología prefrontal y mindfulnes disposicional en estudiantes universitarios |
International journal of psychology and psychological therapy 21 (2), 207-220 , 2021 |
2021 |
Intervención logopédica naturalista con familias de hablantes tardíos: efectos en el lenguaje infantil y en los intercambios adultos |
Revista de Investigación en Logopedia 11 (1), 61-75 , 2021 |
2021 |
Verbal and More: Multimodality in Adults’ and Toddlers’ Spontaneous Repetitions |
Language Learning and Development, 1-18 , 2021 |
2021 |
Application of the Flipped Classroom and use of ICT as an innovative methodology in Higher Education |
INTED2021 Proceedings, 2066-74 , 2021 |
2021 |
Late‐onset and nonlate‐onset schizophrenia: A comparison of clinical characteristics in a multicenter study |
International Journal of Geriatric Psychiatry 36 (8), 1204-1215 , 2021 |
2021 |
Efecto del confinamiento por la COVID-19 en los estereotipos de género y la salud |
Análisis y Modificación de Conducta 47 (176) , 2021 |
2021 |
Internal structure of Beck Hopelessness Scale: An analysis of method effects using the CT-C (M–1) model |
Journal of Personality Assessment, 1-9 , 2021 |
2021 |
Academic performance in relation to emotional intelligence: emotional perception and musical sensitivity. |
INTED2021 Proceedings, 2075-82 , 2021 |
2021 |
Reading comprehension according to familiarity with ICT |
Universidad Autónoma de Chile , 2021 |
2021 |
Reliability estimation in multidimensional scales: Comparing the bias of six estimators in measures with a bifactor structure |
Frontiers in Psychology 12, 508287 , 2021 |
2021 |
Un modelo estructural para la detección temprana del abandono en la universidad: metacomprensión, TIC y motivación hacia la titulación de Trabajo Social |
Alternativas. Cuadernos de Trabajo Social , 2021 |
2021 |
Association between benzodiazepine receptor agonist use and increased mortality among patients hospitalized for COVID-19: results from an observational study |
MedRxiv, 2021.02. 18.21252004 , 2021 |
2021 |
El cerebro lector, certezas y falsas creencias |
Revista Neuropsicología, Neuropsiquiatría y Neurociencias 21 (1), 79 -100 , 2021 |
2021 |
Pleasure in music and its relationship with social anhedonia |
Estudios de Psicología= Studies in Psychology 42 (1), 158-183 , 2021 |
2021 |
The role of spontaneous verbal repetition sequences as shared discourse in early linguistic development (Las secuencias de repetición verbal espontánea como formas de discurso … |
Journal for the Study of Education and Development / Infancia y Aprendizaje … , 2021 |
2021 |
Character strengths predict subjective well-being, psychological well-being, and psychopathological symptoms, over and above functional social support |
Frontiers in psychology 12, 661278 , 2021 |
2021 |
Pleasure in music and its relationship with social anhedonia ( Placer por la música y su relación con la anhedonia social ) |
Studies in Psychology 42 (1), 158-183 , 2021 |
2021 |
Validación de estructuras factoriales teóricamente jerárquicas mediante bifactor confirmatorio y su aplicación a la evaluación de la inteligencia emocional mediante el TMMS-24 |
Investigación en el ámbito escolar: variables psicológicas y educativas, 585-595 , 2021 |
2021 |
AP-HP/Université de Paris/INSERM COVID-19 research collaboration, AP-HP COVID CDR Initiative,“Entrepôt de Données de Santé” AP-HP Consortium. Association between FIASMAs and … |
Clin Pharmacol Ther 110 (6), 1498-1511 , 2021 |
2021 |
Allocation and funding of Speech and Language Therapy for children with Developmental Language Disorders across Europe and beyond |
Research in Developmental Disabilities 113, 103936 , 2021 |
2021 |
Association between psychotropic medications functionally inhibiting acid sphingomyelinase and reduced risk of intubation or death among individuals with mental disorder and … |
MedRxiv, 2021.02. 18.21251997 , 2021 |
2021 |
Assessment of Oral Skills in Adolescents |
Children, 2021, vol. 8, num. 12, p. 1136 , 2021 |
2021 |
Association between FIASMAs and Reduced Risk of Intubation or Death in Individuals Hospitalized for Severe COVID‐19: an observational multicenter study |
Clinical Pharmacology & Therapeutics 110 (6), 1498-1511 , 2021 |
2021 |
Association between Functional Inhibitors of Acid Sphingomyelinase and Reduced Risk of Intubation or Death in Individuals Hospitalized for Severe COVID-19: results from an … |
medRxiv, 2021.02. 22.21252209 , 2021 |
2021 |
Pleasure in music and its relationship with social anhedonia. |
Studies in Psychology , 2021 |
2021 |
Evaluación de las actitudes, motivación e intereses lectores en preadolescentes y adolescentes |
Electronic Journal of Research in Education Psychology 19 (55), 651-670 , 2021 |
2021 |
Dexamethasone use and mortality in hospitalized patients with coronavirus disease 2019: A multicentre retrospective observational study |
Br J Clin Pharmacol , 2021 |
2021 |
Application of S-1 Bifactor Model to Evaluate the Structural Validity of TMMS-24 |
Int. J. Environ. Res. Public Health , 2021 |
2021 |
Un modelo estructural para la detección temprana del abandono en la universidad: metacomprensión, TIC y motivación hacia la titulación de Trabajo Social |
Alternativas. Cuadernos de Trabajo Social , 2021 |
2021 |
Assessment of Oral Skills in Adolescents |
Children 8 (12), 1136 , 2021 |
2021 |
Incentivar y potenciar la generación colectiva de conocimiento y la participación del alumnado a través de herramientas digitales en línea |
Universidad Complutense de Madrid , 2021 |
2021 |
Competencias profesionales para el trabajo con población multilingüe y multicultural en España: creencias, prácticas y necesidades de los/las logopedas |
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología 40 (4), 152-167 , 2020 |
2020 |
IVISEM, una Medida de la Violencia Social Encubierta hacia las Mujeres |
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación – e Avaliação Psicológica … , 2020 |
2020 |
Estrés infantil, estrategias de aprendizaje y motivación académica: un modelo estructural predictor del rendimiento académico |
Revista de Psicología y Educación 15 (1), 46-66 , 2020 |
2020 |
Reconsidering the conditions for conducting confirmatory factor analysis |
The Spanish journal of psychology 23, e55 , 2020 |
2020 |
Comprensión lectora digital vs. Tradicional según familiaridad con las TIC |
European Journal of Child Development, Education and Psychopathology 8 (1 … , 2020 |
2020 |
Prácticas en logopedia infantil en entornos bilingües y multilingües. Recomendaciones basadas en la evidencia |
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología 40 (4), 194-213 , 2020 |
2020 |
Dimensionality reduction techniques as a preliminary step to cluster analysis: a comparison between PCA, t-SNE and UMAP |
|
2020 |
Estudio para la mejora de las prácticas del Grado y Máster en Trabajo Social: Bases para la modificación del curriculum académico |
|
2020 |
Emotional Intelligence and the Different Manifestations of Bullying in Children |
International Journal of Environmental Research and Public Health 17 (23), 8842 , 2020 |
2020 |
Reconsidering the Conditions for Conducting Confirmatory Factor Analysis |
Cambridge University Press , 2020 |
2020 |
Adolescencia y música, una realidad positiva |
La convivencia escolar: un acercamiento multidisciplinar a las nuevas … , 2020 |
2020 |
El Maslach Burnout Inventory como instrumento clave en la evaluación del síndrome de burnout: Revisión sistemática sobre su validez factorial |
Perspectivas y análisis de la salud. Un acercamiento multidisciplinar, 159-172 , 2020 |
2020 |
Sensibilidad musical y su relación con la inteligencia emocional y la alexitimia en la adolescencia |
Variables psicológicas y educativas para la intervención en el ámbito … , 2020 |
2020 |
Aplicación de flipped classroom y TIC como metodología innovadora en educación superior: estudio descriptivo y su impacto en la motivación y satisfacción del alumnado de Grado … |
|
2020 |
Competencias profesionales para el trabajo con población multilingüe y multicultural en España: creencias, prácticas y necesidades de los/las logopedas |
Elsevier , 2020 |
2020 |
Rethinking the exploration of dichotomous data: Mokken scale analysis versus factorial analysis |
Sociological Methods & Research 49 (4), 839-867 , 2020 |
2020 |
Inteligencia Emocional y Rendimiento Académico: Un Modelo Evolutivo |
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación – e Avaliação Psicológica … , 2020 |
2020 |
Adolescencia y música, una realidad positiva |
La convivencia escolar: un acercamiento Multidisciplinara las nuevas … , 2020 |
2020 |
Relationship between assumed differential socialization and emotional disorders in women: A form of covert social violence |
The Spanish Journal of Psychology 23, e50 , 2020 |
2020 |
Comprensión lectora Digital versus Tradicional según familiaridad con las TIC |
European Journal of Child Development, Education and Psychopathology 8 (1 … , 2020 |
2020 |
Social Intelligence and Psychological Distress: Subjective and Psychological Well-Being as Mediators |
International Journal of Environmental Research and Public Health 17 (21), 7785 , 2020 |
2020 |
Eficacia de la escucha musical en el rendimiento matemático |
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical-RECIEM , 2020 |
2020 |
Emotional intelligence in elementary school children. EMOCINE, a novel assessment test based on the interpretation of cinema scenes |
Frontiers in psychology 10, 1882 , 2019 |
2019 |
Resumen de malas prácticas en Análisis Factorial |
https://memopro.weebly.com/uploads/2/7/3/8/27389743 … , 2019 |
2019 |
Validación del test de Identificación Emocional con Música Clásica: EMÚ |
European Journal of Child Development, Education and Psychopathology 7 (2 … , 2019 |
2019 |
Consejo/Conselho Director |
|
2019 |
Análisis de la comprensión lectora mediante un modelo de diagnóstico cognitivo en escuelas públicas y privadas |
Variables Psicológicas y Educativas 3, 109-116 , 2019 |
2019 |
Scale for the Assessment of Developmental Assets in the Neighborhood--Chilean Adaptation |
Revista Mexicana de Psicología , 2019 |
2019 |
La relación de la gratitud con las necesidades humanas fundamentales. |
Variables Psicológicas y Educativas para la intervención en el ámbito … , 2019 |
2019 |
Logopedia en entornos bilingües desde un enfoque naturalista |
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología , 2019 |
2019 |
Evaluación de la Comprensión Lectora mediante un Modelo de Diagnóstico Cognitivo |
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica 2 (51), 149-162 , 2019 |
2019 |
Análisis de clases latentes como técnica de identificación de tipologías |
International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista … , 2019 |
2019 |
Cerebro emocional, ético y metacognitivo |
Neuroaprendizaje e inclusión educativa, 39-70 , 2019 |
2019 |
A machine learning approach for studying the comorbidities of complex diagnoses |
Behavioral Sciences 9 (12), 122 , 2019 |
2019 |
Principios básicos en el proceso de validación de escalas mediante Análisis Factorial |
Variables Psicológicas y Educativas 3, 241-248 , 2019 |
2019 |
Adaptación y validación de la escala de evaluación de los activos del barrio en una muestra de adolescentes chilenos |
Revista Mexicana de Psicología 36 (2), 119-131 , 2019 |
2019 |
La escritura emocional |
Investigación en el ámbito escolar: un acercamiento multidimensional a las … , 2019 |
2019 |
Developmental language disorder. Service delivery models and funding in Europe and beyond |
Cost Action IS1406 Final Conference , 2019 |
2019 |
Provocación causada por la música en la Inteligencia Emocional de los adolescentes |
Investigación en el ámbito escolar: un acercamiento multidimensional a las … , 2019 |
2019 |
Is there a “Conformity to Feminine Norms” Construct? A Bifactor Analysis of two Short Versions of Conformity to Feminine Norms Inventory |
Current Psychology , 2018 |
2018 |
Metacognitive strategies applied to writing as predictors of spontaneous writing quality. |
Electronic Journal of Research in Educational Psychology 16 (45) , 2018 |
2018 |
Reliability Generalization as a Seal of Quality of Substantive Meta-Analyses: The Case of the VIA Inventory of Strengths (VIA-IS) and Their Relationships to Life Satisfaction |
Psychological reports, 0033294118779198 , 2018 |
2018 |
La expresión musical como vehículo para la identificación emocional |
|
2018 |
Mejoras en Atención Visual y Auditiva a partir de la Regulación de las Bandas Theta y Beta en Niños con Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad (TDAH) |
Revista Neuropsicología, Neuropsiquiatría y Neurociencias 117 (2), 67-84 , 2018 |
2018 |
Validación de instrumentos de medida multidimensionales |
Saber y saber hacer con estadística: XLVI Coloquio Argentino de Estadística … , 2018 |
2018 |
Evaluación de las actitudes e intereses hacia la lectura: validación de un instrumento para lectores principiantes |
European journal of education and psychology 11 (2), 141-157 , 2018 |
2018 |
Scale validation conducting confirmatory factor analysis: a monte carlo simulation study with LISREL |
Frontiers Media , 2018 |
2018 |
Las estrategias metacognitivas aplicadas a la escritura como predictoras de la calidad de la escritura espontánea |
Electronic Journal of Research in Education Psychology 16 (45), 301-323 , 2018 |
2018 |
Reading Attitudes and Interests Questionnaire--Spanish Version |
European Journal of Education and Psychology , 2018 |
2018 |
Adolescents’ sensitivity in social interactions: an evaluation procedure using film clips/La sensibilidad a las interacciones sociales en adolescentes: un procedimiento de … |
International Journal of Social Psychology 33 (1), 195-212 , 2018 |
2018 |
Scale validation conducting confirmatory factor analysis: a monte carlo simulation study with LISREL |
Frontiers in Psychology 9, 751 , 2018 |
2018 |
Consequences of disregarding metric invariance on diagnosis and prognosis using psychological tests |
Frontiers in Psychology 9, 167 , 2018 |
2018 |
Comprensión lectora: estrategias que desarrollan lectores autorregulados (Reseña). |
Textos. Didáctica de la Lengua y la Literatura 81, 81-82 , 2018 |
2018 |
Elaboración de un instrumento para evaluar la escritura espontánea en niños de edades comprendidas entre los 10 y los 14 años |
Universidad Complutense de Madrid , 2017 |
2017 |
The effect of contextual and socioeconomic factors on reading comprehension levels |
Modern Journal of Language Teaching Methods , 2017 |
2017 |
Utilización de la plataforma educativa ANNEO aplicando el modelo flipped classroom en 1º Grado de Trabajo Social |
Las TIC en la enseñanza. Experiencias en la UCM, 114-118 , 2017 |
2017 |
Mejoras en Atención Visual y Auditiva a partir de la Regulación de las Bandas Theta y Beta en Niños con Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad (TDAH) |
Revista Neuropsicología, Neuropsiquiatría y Neurociencias 17 (2), 67-84 , 2017 |
2017 |
Validación de un cuestionario diseñado para medir frecuencia y amplitud de uso de las TIC |
Edutec. Revista Electrónica de Tecnología Educativa, 368 , 2017 |
2017 |
La educación musical en la etapa infantil y su relación con el desarrollo integral del niño. |
|
2017 |
Reading Profiles in Adolescents with Fragile X Syndrome and Down Syndrome |
Anales de Psicología 33 (3), 660-669 , 2017 |
2017 |
The sirens’ call in psychometrics: the invariance of IRT models |
Theory & Psychology 27 (3), 389-406 , 2017 |
2017 |
Family-friendly approach: Towards Practices Transformation in Early Intervention in Spain. |
|
2017 |
Reading profiles in adolescents with Fragile X Syndrome and Down syndrome |
Anales de Psicología/Annals of Psychology 33 (3), 660-669 , 2017 |
2017 |
Validación de un cuestionario diseñado para medir frecuencia y amplitud de uso de las TIC |
Edutec. Revista Electrónica de Tecnología Educativa , 2017 |
2017 |
Classical Music as a means of identifying emotion. |
Abstract Book of the VI International Conference Early Childhood Care and … , 2017 |
2017 |
Intervención en el lenguaje con niños bilingües y sus familias: Una revisión |
Revista Chilena de Fonoaudiología 16 , 2017 |
2017 |
Herramientas para la tutela del Trabajo de Fin de Grado. Una propuesta centrada en el y la estudiante |
Universidad de Castilla La-Mancha , 2016 |
2016 |
Utilización de códigos QR para la evaluación continua en educación superior |
Centro de Estudios Financieros, SL , 2016 |
2016 |
Effect of the Theta-Beta Neurofeedback Protocol as a Function of Subtype in Children Diagnosed with Attention Deficit Hyperactivity Disorder |
The Spanish journal of psychology 19 (30) , 2016 |
2016 |
Assessment of reading precursors in Spanish-speaking children |
The Spanish journal of psychology 19, E85 , 2016 |
2016 |
Utilización de códigosQR |
Tecnología, Ciencia y Educación, 65 , 2016 |
2016 |
Competencia Cultural del Logopeda con Familias Lingüística y Culturalmente Diversas |
Claves de la Logopedia del Siglo XXI, 55-72 , 2016 |
2016 |
Utilización de códigos QR para la evaluación continua en educación superior |
Revista Tecnología, Ciencia y Educación , 2016 |
2016 |
Some influences on percep-tion and justification of aggression in themselves and in their social envi-ronment |
Psychol Cogn Sci Open J 2 (2), 39-48 , 2016 |
2016 |
Developing multidimensional Likert scales using item factor analysis: The case of four-point items |
Sociological Methods & Research 45 (1), 109-133 , 2016 |
2016 |
La competencia musical del docente de Educación Infantil |
Revista Complutense de Educación 27 (1), 378-380 , 2016 |
2016 |
Utilización de códigos QR para la evaluación continua en educación superior |
Revista Tecnología, Ciencia y Educación , 2016 |
2016 |
Best Alternatives to Cronbach’s Alpha Reliability in Realistic Conditions: Congeneric and Asymmetrical Measurements |
Frontiers in Psychology 7, 1-8 , 2016 |
2016 |
Integración escolar de estudiantes con diversidad funcional e intelectual en aulas regulares |
CIENCIAMATRIA 1 (1), 102-117 , 2015 |
2015 |
EVAPROMES. Evaluación de los procesos metacognitivos en escritura |
EOS , 2015 |
2015 |
Literacy Experiences and Readings Learning strategies. Tales of Deaf Adults |
Proceedings of 22Th international Congress of the education of the deaf , 2015 |
2015 |
Análisis de los componentes en la adquisición de la lectura en castellano: una aplicación del modelo logístico lineal |
Suma Psicológica 22 (1), 45-52 , 2015 |
2015 |
Speech-therapy intervention guidelines for bilingual children |
REVISTA DE INVESTIGACION EN LOGOPEDIA 5 (2), 71-111 , 2015 |
2015 |
Orientaciones para la intervención logopédica con niños bilingües |
Revista de investigación en Logopedia/Journal of research in Speech and … , 2015 |
2015 |
Clinical and Sociodemographic Factors Associated with Cognitive Impairment and Neuroprotection in Diabetes Patients |
The Spanish Journal of Psychology 18 , 2015 |
2015 |
Reexamining nonlinear structural equation modeling procedures: The effect of parallel and congeneric measures |
Multivariate Behavioral Research 50 (6), 645-661 , 2015 |
2015 |
Programa de entrenamiento en estrategias metacognitivas y uso responsable de herramientas TIC. |
Mobile Learning. Nuevas realidades en el aula. , 2015 |
2015 |
Utilización de códigos QR para la evaluación continua en alumnos/as de Psicología Básica (prácticas) |
|
2015 |
Técnicas de evaluación e intervención en Logopedia: base de datos audiovisual de la Unidad Clínica de Logopedia. |
|
2015 |
EVAPROMES, una escala para evaluar los procesos metacognitivos en escritura |
Electronic Journal of Research in Educational Psychology 13 (37), 631-656 , 2015 |
2015 |
Evapromes an assessment scale for metacognitive processes in writing |
|
2015 |
Análisis de los componentes en la adquisición de la lectura en castellano: Una aplicación del modelo logístico lineal |
Suma Psicológica 22 (1), 45-52 , 2015 |
2015 |
Acoustic Interference on a Visual Attention Task in Relation to the Perceptual Load. SOJ Psychol 1 (2): 8 |
Acoustic Interference on a Visual Attention Task in Relation to the … , 2014 |
2014 |
Visual learning strategies to promote literacy skills in prelingually deaf readers |
Revista Mexicana de Psicología 31 (1), 1-10 , 2014 |
2014 |
Uso de estrategias metacognitivas y TIC en la ESO |
Cuadernos de Pedagogía , 2014 |
2014 |
Aggression, Pleasure, and Cognitive Dissonance |
Bentham Open , 2014 |
2014 |
Observación natural de la conversación en el entorno familiar en la transición de una a dos palabras. |
Logopedia: Evolución, transformación y futuro 1, 860-871 , 2014 |
2014 |
Modelo de estrategias metacognitivas |
Revista de Investigación Universitaria 3 (1) , 2014 |
2014 |
Aggression, pleasure, and cognitive dissonance |
The Open Psychology Journal 7 (1) , 2014 |
2014 |
Una aproximación al Trabajo Social desde la óptica de la Psicología positiva (virtudes y fortalezas) |
Cuadernos de Trabajo Social 26 (2), 397-407 , 2013 |
2013 |
Función de la estructura de diálogo en la transición de una a dos palabras |
Doctoral dissertation , 2013 |
2013 |
Análisis del procesamiento preatentivo en atención visual focalizada |
Lecturas de psicología experimental. , 2013 |
2013 |
Función de la estructura de diálogo en la transición de una a dos palabras |
Universidad Complutense de Madrid , 2013 |
2013 |
Una aproximación al Trabajo Social desde la óptica de la Psicología positiva (virtudes y fortalezas)/An approach to Social Work from the perspective of Positive Psychology … |
Cuadernos de trabajo social 26 (2), 397 , 2013 |
2013 |
Procesamiento morfológico y formación del plural en niños con desarrollo típico |
|
2013 |
Nieva Longitudinal CHILDES Corpus |
CHILDES http://childes.talkbank.org/data/Romance , 2013 |
2013 |
College performance prediction test |
Procedia-Social and Behavioral Sciences 31, 846-851 , 2012 |
2012 |
Silvia explora estrategias cognitivas. Guía de viaje 1 |
CEPE , 2012 |
2012 |
Mariaca tiene un problema. Cuaderno del alumno |
CEPE , 2012 |
2012 |
Using a test adapted to sign language to asses metacognitive skills of deaf students |
Procedia-Social and Behavioral Sciences 46, 1353-1357 , 2012 |
2012 |
Reactive and proactive agression and its justification in inmates |
|
2012 |
Silvia explora estrategias metacognitivas. Guía de viaje 2 |
CEPE , 2012 |
2012 |
A mixed method approach to evaluating reading skills developed by cognitive and metacognitive pedagogic intervention |
INTED2012 Proceedings, 2775-2780 , 2012 |
2012 |
La validez en la medición psicológica |
Editorial UNED , 2012 |
2012 |
Observo y cocino...jugando. Libro del profesor |
CEPE , 2012 |
2012 |
A MIXED METHOD APPROACH TO EVALUATING READING SKILLS DEVELOPED BY COGNITIVE AND METACOGNITIVE PEDAGOGIC INTERVENTION |
INTED2012 Proceedings, 2775-2780 , 2012 |
2012 |
Mariaca tiene un problema. Libro del profesor |
CEPE , 2012 |
2012 |
SILVIA’S JOURNEY: SCIENCE AND METACOGNITION IN PRIMARY EDUCATION |
INTED2012 Proceedings, 3032-3038 , 2012 |
2012 |
El entrenamiento de estrategias metacognitivas |
Audición y Lenguaje, 4-9 , 2012 |
2012 |
Observo y cocino...jugando. Cuaderno del alumno |
CEPE , 2012 |
2012 |
Using a test adapted to sign language to assess metacognitive skill of deaf students |
Procedia-Social and Behavioral Sciences 46, 1353-1357 , 2012 |
2012 |
A pedagogical intervention in Reading and writing for deaf students based on developing visual learning strategies |
ICERI2011 Proceedings, 6904-6909 , 2011 |
2011 |
DESIGN AND EVALUATION OF A METACOGNITIVE STRATEGIES PROGRAM FOR STUDENTS OF SECONDARY EDUCATION WITH DIFFICULTIES IN READING COMPREHENSION |
ICERI2011 Proceedings, 5219-5224 , 2011 |
2011 |
A simulation procedure for the generation of samples to evaluate goodness of fit indices in item response theory models |
Methodology , 2011 |
2011 |
Design and evaluation of a metacognitive strategies program for students of secondary education with difficulties in reading comprehension |
ICERI2011 Proceedings, 5219-5224 , 2011 |
2011 |
Síndrome Williams: una enfermedad rara con sintomatología contradictoria |
Revista Latinoamericana de Psicología 43 (2), 217-228 , 2011 |
2011 |
Elicitación de la combinación de palabras en contextos conversacionales |
Boletín de AELFA 11 (3), 73-78 , 2011 |
2011 |
Síndrome Williams: una enfermedad rara con sintomatología contradictoria |
|
2011 |
Justification of emotional and instrumental aggression in Hong Kong and Spanish university students |
Open Psychology Journal 4, 64-72 , 2011 |
2011 |
A Magnetoencephalographic Study of Brain Dynamics Associated with Conflict in Selective Attention |
Revista Neuropsicología, Neuropsiquiatría y Neurociencias, 11 (2), 1 , 2011 |
2011 |
Evaluating reading and metacognitive deficits in children and adolescents with attention deficit hyperactivity disorder |
The Spanish journal of psychology 14 (1), 62-73 , 2011 |
2011 |
Evaluating Reading and Metacognitive Deficits in Children and Adolescents with Attention Deficit Hyperactivity Disorder |
Spanish Journal of Psychology 14 (1), 62-73 , 2011 |
2011 |
Psicología Positiva |
Psicología Contemporánea Básica y Aplicada, 567-589 , 2011 |
2011 |
El diálogo: experiencia y adquisición sintáctica temprana; construcciones del niño y del adulto entre 1; 8 y 2; 3 meses |
EPS 8, 1 , 2010 |
2010 |
Observar y medir el desarrollo gramatical temprano en español |
Psicothema 22 (1), 51-56 , 2010 |
2010 |
La Escala de Conciencia Lectora (ESCOLA): Un Instrumento para Evaluar Metacognición y Funciones Ejecutivas en Tareas de Lectura |
Revista Neuropsicología, Neuropsiquiatría y Neurociencias 10 (1), 96-116 , 2010 |
2010 |
La Escala de Conciencia Lectora (ESCOLA): Un instrumento para evaluar metacognición y funciones ejecutivas en tareas de lectura |
Revista Neuropsicología, Neuropsiquiatría y Neurociencias 10 (1), 95-116 , 2010 |
2010 |
Observing and measuring early development of grammar in Spanish children |
Psicothema 22 (1), 51 , 2010 |
2010 |
Elliptical constructions: a possible bridge between the two-word-stage and complete sentences at around age 24 months |
EPS 7, 97 , 2009 |
2009 |
ESCOLA: Escala de Conciencia Lectora |
EOS , 2009 |
2009 |
The situation of the Deaf in Chile |
Deaf People Around the World. Educational, Development and Social … , 2009 |
2009 |
Anormalidades cerebrales en sujetos disléxicos |
Revista Latinoamericana de Psicología 41 (1), 27-46 , 2009 |
2009 |
Escola: Escala de conciencia lectora |
Madrid: EOS , 2009 |
2009 |
The aggression questionnaire for Spanish preadolescents and adolescents: AQ-PA |
The Spanish journal of psychology 12 (1), 320-326 , 2009 |
2009 |
The situation of deaf education in Chile |
Deaf people around the world: Educational and social perspectives, 292-316 , 2009 |
2009 |
The situation of deaf in Chile |
GALLAUDET UNIVERSITY PRESS , 2009 |
2009 |
Les échanges conversationnels dans l’émergence des premières Combinaisons de mots: une étude longitudinale |
Colloque Jeunes Chercheurs en Acquisition du Langage , 2009 |
2009 |
Measuring metacognitive strategies using the reading awareness scale ESCOLA |
Electronical Journal of Research in Educational Psychology 7 (2), 779-804 , 2009 |
2009 |
Escala de conciencia lectora (ESCOLA) |
Evaluación e intervención psicoeducativa de procesos y variables … , 2009 |
2009 |
The deaf community in Spain: Historical perspectives, educational opportunities, and the consolidation of sign language |
Deaf People Around the World, 213-230 , 2009 |
2009 |
Measuring metacognitive strategies using the reading awareness scale ESCOLA |
Electronic Journal of Research in Educational Psychology 7 (18) , 2009 |
2009 |
Le rôle de la conversation dans la transition des énoncés à un mot aux énoncés à deux mots: une étude expérimentale |
Autour des langues : perspectives pluridisciplinaires 1, 233-241 , 2008 |
2008 |
Validación de un modelo para evaluar las actitudes subyacentes a la participación política mediante modelos de ecuaciones estructurales |
Evaluación e Investigación, 37-54 , 2008 |
2008 |
Visual and phonological coding in working memory and orthographic skills of deaf children using Chilean sign language |
American annals of the deaf 152 (5), 467-479 , 2008 |
2008 |
Evaluación de las actitudes que definen la participación política |
Psicología 26 (1), 6-21 , 2007 |
2007 |
Evaluation of a Spanish version of the Buss and Perry aggression questionnaire: Some personal and situational factors related to the aggression scores of young subjects |
Personality and individual differences 42 (8), 1453-1465 , 2007 |
2007 |
Códigos de lectura en sordos: la dactilología y otras estrategias visuales y kinestésicas |
Revista Latinoamericana de Psicología 2007 39 (2), 269-286 , 2007 |
2007 |
Intervención en el déficit de comprensión lectora y expresión verbal tras un accidente cerebrovascular. Caso clínico. |
Psicología (sección invitados especiales) 26 (2), 100-126 , 2007 |
2007 |
De una a dos palabras en niños de uno y dos años. Un procedimiento aplicable a la práctica logopédica |
Lingüística y evaluación del lenguaje, 237-251 , 2007 |
2007 |
Fingerspelling and sign language as alternative codes for reading and writing words for Chilean deaf signers |
American Annals of the deaf 151 (3), 299-310 , 2006 |
2006 |
La fiabilidad de los padres como informantes del conocimiento gramatical de sus hijos: Los inventarios de MacArthur en Español |
Lingüística clínica y neuropsicología cognitiva. Actas del I Congreso … , 2006 |
2006 |
La validez en la medición psicológica. |
La validez en la medición psicológica. , 2006 |
2006 |
Evaluation of the perceptual grouping parameter in the CTVA model |
Psicológica 26 (2), 305-315 , 2005 |
2005 |
Complejidad estimular y procesamiento en atención selectiva |
X Conferencia Española de Biometría, 33-34 , 2005 |
2005 |
El Proyecto CRIN. Una herramienta para estimular y organizar el proceso empresarial creativo |
Creatividad y sociedad: revista de la Asociación para la Creatividad, 19-26 , 2005 |
2005 |
Individual differences in anger reaction to noise |
|
2004 |
Compatibility and the Simon efeccts |
PSICOTHEMA-OVIEDO- 16 (2), 276-281 , 2004 |
2004 |
Relaciones entre indicios acústicos y selectividad atencional en distintas condiciones de carga perceptiva |
La atención: Un enfoque pluridisciplinar.(Vol. III), 61-68 , 2004 |
2004 |
Estructura factorial de una adaptación española del test de impulsividad de Barratt |
Metodología de las ciencias del comportamiento 5 (1), 517-521 , 2004 |
2004 |
Metacognición y comprensión de la lectura: evaluación de los componentes estratégicos (procesos y variables) mediante la elaboración de una escala de conciencia lectora (ESCOLA) |
Universidad Complutense de Madrid , 2004 |
2004 |
Comparación de la estructura factorial con una clasificación jerárquica en una escala de agresividad |
Metodología de las ciencias del comportamiento 5 (1), 549-555 , 2004 |
2004 |
Aspectos psicofisiológicos en atención selectiva |
Metodología de las ciencias del comportamiento 5 (1), 17-23 , 2004 |
2004 |
" iLC": Un instrumento de medida del desarrollo comunicativo y linguístico temprano (8-30 meses) basado en las Escalas MacArthur |
Boletín de AELFA, 3-7 , 2003 |
2003 |
Psicometría (II). Teoría de la respuesta al Item |
ED. Complutense, SA, Madrid , 2003 |
2003 |
iILC: un instrumento de medida del desarrollo comunicativo y lingüístico temprano (8-30 meses) |
Boletín de la AELFA 3, 3-7 , 2003 |
2003 |
Dislexia evolutiva mixta |
Dislexia y disgrafía, 207-215 , 2002 |
2002 |
Predicciones del modelo CTVA sobre una tarea de atención focalizada en presencia de un indicio acústico |
Metodología de las ciencias del comportamiento 4 (1), 30-33 , 2002 |
2002 |
El análisis estructural del discurso según el modelo proppiano |
Metodología de las Ciencias del Comportamiento, 310-314 , 2002 |
2002 |
El análisis del discurso en textos escolares a través de los índices de dificultad lectora |
Metodología de las Ciencias del Comportamiento, 310-314 , 2002 |
2002 |
Un modelo de atención selectiva para el agrupamiento por proximidad y similitud |
La atención: un enfoque pluridisciplinar (Vol. II), 173-182 , 2001 |
2001 |
Psicometría I: teorías y técnicas de construcción de tests con métodos correlaciones |
Universidad Complutense de Madrid , 2001 |
2001 |
Modelos psicométricos |
Madrid: uned 117, 2008-2009 , 2001 |
2001 |
Modelos psicométricos |
Modelos psicométricos , 2001 |
2001 |
DEVAT: Design of experiments for visual attention tasks |
|
2000 |
La predicción del rendimiento académico: regresión lineal versus regresión logıstica |
Psicothema 12 (Suppl 2), 248-252 , 2000 |
2000 |
Predicciones bajo hipótesis de distribuciones gaussianas y laplacianas en un modelo CTVA-2D |
Psicothema 12 (Suplemento), 514-518 , 2000 |
2000 |
Programa de cirugía menor en atención primaria |
Diagnósticos enfermeros en atención primaria. Aplicación práctica:[Jornadas … , 2000 |
2000 |
Métodos de investigación científica en psicología: experimental, selectivo, observacional |
|
2000 |
La predicción del rendimiento académico: regresión lineal versus regresión logística |
Psicothema 12, 248-252 , 2000 |
2000 |
Erratum to An evaluation of the CODE Theory of Visual Attention extended to two dimensions-(Acta Psychologica 103 (1-2)(1999) 239-255) |
Acta Psychologica 104 (2), 279 , 2000 |
2000 |
An evaluation of the CODE Theory of Visual Attention extended to two dimensions |
Acta Psychologica 103 (1-2), 239-255 , 1999 |
1999 |
¿ El ruido afecta a la focalización de la atención visual? |
Psicothema 11 (1), 97-111 , 1999 |
1999 |
Competición entre respuestas bajo distintas configuraciones estimulares en relación con el SOA y la distancia in La Atención: Un enfoque pluridisciplinar.(J. Botella and V … |
Promolibro. Valencia, 107-118 , 1998 |
1998 |
Efecto de la segregación sobre el procesamiento de la estimulación visual. |
Psicologica , 1998 |
1998 |
Competición entre respuestas bajo distintas configuraciones estimulares en relación con el SOA y la distancia |
La atención: un enfoque pluridisciplinar: su estudio desde la investigación … , 1998 |
1998 |
Models de recerca en atenció visual |
Anuari de psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia 5 (1), 1-30 , 1998 |
1998 |
Incidencia de la asistencia a clase, del trabajo efectivo y de factores individuales sobre el rendimiento académico |
Proceedings of the V congreso de Metodologia de las CC Humanas y Sociales, 23-26 , 1997 |
1997 |
Análisis del procesamiento de la estimulación visual: etapas y organización de los recursos atencionales |
Universidad Complutense de Madrid , 1997 |
1997 |
Metodología estadística para el filtrado y análisis de datos en resonancia magnética funcional |
IV Simposio de Metodología de las Ciencias del Comportamiento, 253-257 , 1997 |
1997 |
Improvement of functional magnetic resonance images by pretreatment of data |
European biophysics journal 24 (5), 335-341 , 1996 |
1996 |